Kam sa môžem obrátiť, ak mám problém?

Foto by OZ Inkluziv

Niekedy nie je vôbec jednoduché hovoriť o svojich životných výzvach (= problémoch na riešenie). Či už je to kvôli strachu z nepochopenia, obavy z odsúdenia, pocitom sklamania zo strany okolia, nedôvera a podobne. 

Vôbec nie je hanba priznať si, že nás niečo trápi, nie je hanba, že niekedy naše problémy nevieme vyriešiť sami bez pomoci niekoho iného. Nie je ani hanba vyhľadať pomoc a o pomoc požiadať, nech je náš problém akýkoľvek. 

Keď so svojím problémom chceme niečo spraviť, znamená to, že CHCEME so svojím životom niečo robiť, aby sme sa cítili lepšie a mohli sa posunúť vpred. Práve toto uvedomenie si svojho problému a pustiť sa do jeho riešenia je prejavom našej veľkej odvahy a nášho odhodlania byť v živote šťastný a nechať si pomôcť. 

Často sa na svoje vlastné problémy ani len nedokážeme pozrieť s nadhľadom a bez emócií. Aj z tohto dôvodu nám môže pomôcť jednoduchý rozhovor či písanie si s niekým, kto nás dokáže počúvať, venovať nám pozornosť a pomáhať nám nájsť iné možnosti riešenia. Preto je dobré vedieť, kam a na koho sa môžete obrátiť, ak máte v živote problém (výzvu na riešenie), ktorý sa nedarí vyriešiť alebo jednoducho sa potrebujete pozhovárať s niekým novým, vidieť pohľad na danú vec aj z inej stránky. Človek nie je nikdy sám, vždy sa nájde niekto, kto je schopný pomôcť, len ho treba osloviť. 

Preto vám ponúkame zoznam kontaktov pomoci – LINKY DÔVERY, na ktoré sa v prípade potreby môžete kedykoľvek obrátiť a ktoré sú tu práve PRE VÁS: 

  • Anonymné bezplatné telefonické linky: 
  • Linka detskej istoty LDI – 116 111 (nonstop) 
  • Linka dôvery Nezábudka – 0800 800 566 (nonstop)
  • Linka detskej dôvery – 0907 401 749 (každý pracovný deň od 14:00 do 20:00 h) 
  • Krízová linka pomoci – 0800 500 333 (nonstop) 
  • Anonymné online poradne: 
  • dobralinka.sk/chatova-poradna/ (od pondelka do piatka vždy od 15:00 do 20:00 h) 
  • ipcko.sk (nonstop)
  • odpisemeti.sk (nonstop) 
  • pomoc.sk (každý deň od 18:00 do 22:00 h)

Môžete im napísať v rámci chatu alebo formou emailu, je to na vás, obe možnosti sú anonymné – nemusíte uviesť vaše meno, ak nechcete. 

Ak máte pocit, že váš problém je závažnejší a môže vyústiť až do trestného činu, alebo sa týka domáceho násilia, neváhajte navštíviť nasledujúce stránky: 

 

Možností je naozaj viacero, dôležité je vedieť, že v prípade potreby sú tu organizácie a osoby, ktoré sú tu pre každého, keď sa potrebuje porozprávať, ak vás niečo trápi.

V každom meste je možnosť kontaktovať aj Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Ešte ľahšie je však kontaktovať práve školského psychológa/školskú psychologičku, ktorý/á sa nachádza priamo v škole. Úlohou tejto osoby je byť tu pre vás, keď to potrebujete, venovať sa vám, vypočuť vás a spoločne nachádzať riešenia.

Preto sa nebojte túto osobu kontaktovať, ak cítite, že niečo nie je v poriadku. Stretnutie so školským psychológom/školskou psychologičkou si môžete dohodnúť kedykoľvek, či už prostredníctvom triedneho učiteľa, cez školský portál Edupage, prostredníctvom emailu, alebo aj osobne zaklopaním na dvere. Je dobré vedieť, že v tom nie ste sami a aj rozhovor so školským psychológom/školskou psychologičkou môže pomôcť  získať iný pohľad na daný problém. 

Tak neváhajte, sme tu pre vás

 

Autorka: Dominika Junasová

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľanie:

Mohlo by Vás zaujímať

Vysvedčenie nie je koniec sveta

Photo by Felipe Gregate on unsplash.com Čaká nás rozdávanie vysvedčení na konci školského roka. Fotografie hrdých rodičov s vysvedčením ich dieťaťa budú čoskoro viditeľné na

BLOG: Maturantka maturantom

Photo by Tim Gouw on unsplash.com Maturantka maturantom Mnohým ľuďom, vrátane mňa, v tejto dobe už čo i len spomenutie karantény a pandémie lezie krkom.